Hej alla medlemmar, 

Garagestädning 28/5 – kom ihåg att flytta bilen 
Torsdagen 28:e maj 09:00-16:00 har grannfastigheten planerat in städning samt målning av linjer i garaget. Samtliga bilar behöver alltså ha flyttats till dess.  

Kallelse: Nytt datum för årsstämma – tisdag 9/6 
Vi har behövt besluta om ett nytt datum för årsstämman. Vi hälsar alla medlemmar välkomna tisdagen den 9:e juni kl. 18:00 i Best Western Plus Park Citys lokaler (Midskeppsgatan 6, Hammarby Sjöstad). 

Viktiga punkter på dagordningen: 

  • Nya stadgar: Vi kommer att försöka anta de uppdaterade stadgar som bordlades vid föregående stämma. 
  • Ansvarsfrågan gällande glaskassetter: Vi ska försöka fatta beslut kring ansvarsfördelningen för glaskassetterna, vilket även är den fråga som tidigare har hållit upp beslutet om stadgarna. 

Det är mycket viktigt att så många som möjligt deltar så att vi kan nå ett beslut i dessa frågor. Om du har förhinder går det som vanligt bra att lämna en fullmakt. 

Underlag inför stämman: För att alla ska kunna sätta sig in i frågorna kommer jämförelsedokument (gamla och nya stadgar), en skrivelse om glaskassetterna samt dagordning att delas ut i pappersformat i god tid före stämman. 

Städdagen 
Tack till alla er som deltog på vårens städdag i söndags! Det var som vanligt trevligt och vi fick en del gjort. Även om vi hade hoppats på en lika stor uppslutning som i höstas, uppskattar vi verkligen engagemanget från er som var på plats. 

Nu när våren är här vill vi också passa på att skicka med en vänlig påminnelse om att se över våra balkonger och uteplatser, så att hela fastigheten ser fin och välvårdad ut inför sommaren.

Vi vill även återigen tacka för lånet av grillen – det gör mycket för att få en fin avrundning.

Ny-gammalt TV/bredbandsabonnemang
Som nämnts i tidigare medlemsbrev har vi förhandlat om och förlängt vårt TV/bredbandsavtal och fått ett bättre pris. Bredbandet rullar på som vanligt men för TV behöver vi individuellt beställa en ny puck/dongel. Detta gör du på följande länk: Beställ ny TV-dongel här
 
För extra support, kika här: Support

Pop-up återvinning  
Vi tipsar om att pop-up-återvinningen, som t.ex. tar emot grovavfall och miljöfarligt avfall, snart kommer till vår del av Stockholm. Den 30-31/5 står de vid Hammarby kaj 2 och 6-7/6 vid Torkhusgatan 11. 

Mer info hittar du här: Pop-up återbruk i Stockholm | Stockholm Vatten och Avfall 
 

Vänligen, 

Styrelsen BRF Felicia Strand   

Epost: brffeliciastrand@gmail.com    
Hemsida: https://brffeliciastrand.se/ 

Kategorier: Medlemsbrev